
Center Parcs
In de wereld van pretparken en dierentuinen zien we steeds betere en innovatieve digitale oplossingen die je dagje uit op een hoger niveau brengen. Denk aan complete parkinformatie, digitaal wachten en friet bestellen vanaf je telefoon. Maar hoe zit dat in een waterpark? Hoe verbeteren we de zwembeleving in de bekende Aqua Mundo van Center Parcs?

Pleisters op de wonden
Door zelf in een Aqua Mundo te observeren en badgasten, experts en badpersoneel te spreken kwam al snel naar voren dat miscommunicatie, en negatieve emoties (we schamen ons allemaal als we te groot zijn voor een attractie) en een onveilig gevoel de grootste pijnpunten zijn. Sommige wonden zijn niet te helen, maar ‘communicatie-pleisters’ omtrent afmetingen, wachttijden, prijzen, watertemperatuur en drukte verzacht dit wel.

Effectieve communicatie
Het zorgvuldig uitkiezen van een medium was bij deze opdracht niet eenvoudig, aangezien onderzoek uitwees dat de meeste badgasten hun smartphone achterwege laten in een kluisje en niet in het zwembad gebruiken. Er is daarom gekozen voor een applicatie op een smartwatch, die badgasten wel gebruiken om praktische en status-redenen, volgens onderzoek.
Een goede voorbereiding is het halve werk
Veiligheids- en praktische voorschriften voor glijbanen zorgen bereiden de badgast voor en maken de situatie veiliger.
Informatie van een betreffende attractie kan worden opgevraagd door de smartwatch tegen een NFC-punt aan te houden die daar aanwezig zal zijn.
Gebruikerstesten in het water
Het volledige interface is uitgebreid getest met verschillende User Experience gebruikerstesten (in het water!).
Een eenvoudig interface dat niet klikbaar is, is genoeg om te informeren. We willen de badgast verder niet laten afleiden door de smartwatch. Een passende animatie werd gecreëerd.

Bedankt voor je interesse!
Bekijk ook mijn andere UI/UX-gerelateerde projecten. Vragen over dit project? Laten we eens een kopje koffie drinken. ☕️