Klik om te vergroten

Multi Intelligence Center

Het Multi Intelligence Center (MIC) wilde een systeem creƫren dat burgers zou mobiliseren met de nodige vaardigheden om effectief te reageren in het geval van een incident.

Het doel was om de efficiĆ«ntie van reacties op noodsituaties te verbeteren door professionals en burgerrespondenten samen te brengen om noodsituaties en crises aan te pakken onder de thema’s voorbereiden, reageren en herstellen.

Klik om te vergroten

Biomimicry

Door het probleem grondig te analyseren, de doelstellingen van MIC te begrijpen en de principes van biomimicry toe te passen, kregen we waardevolle inzichten in de behoeften van zowel de klant als de gebruikers.

Met behulp van ontwerprichtlijnen konden we effectief aan deze behoeften voldoen. Door meerdere iteraties uit te voeren, te experimenteren met verschillende concepten en prototypes, kwamen we uiteindelijk uit bij het eindproduct dat vandaag bestaat.

Klik om te vergroten

Burgerhulpverleners

ResQ heeft indrukwekkende resultaten opgeleverd. Het maakt effectieve mobilisatie en coƶrdinatie mogelijk tijdens indicaties, waardoor burgerhulpverleners met vertrouwen hulp kunnen bieden. De app faciliteert naadloze communicatie tussen burgerhulpverleners en hulpdiensten en zorgt zo voor efficiƫnte samenwerking.

Assistentie gevraagd

Door een profiel aan te maken binnen ResQ en gebruik te maken van locatiegegevens, kan de applicatie een specifieke oproep doen via het vergrendelscherm.

Je kunt als burgerhulpverlener direct aangeven of je wel of niet beschikbaar bent.

Het incident

Wanneer je als burgerhulpverlener graag hulp wilt verlenen, wordt je in contact gebracht met de meldkamer. Deze zal via een verbinding continue aanwezig zijn om je te ondersteunen en instructie te geven.

Aanvullend op deze verbinding wordt doormiddel van een interface gecommuniceerd hoe je op de plaats van het incident komt.

Op locatie

Wanneer je als burgerhulpverlener op locatie bent aangekomen, wordt op een eenzelfde manier als de weg er naartoe door de meldkamer instructies gegeven. Deze instructies worden ondersteund door gerichte visuals in een tijdlijn.

Wanneer hulp ter plaatse is en jouw taken worden overgenomen, wordt ook naar jouw welzijn als burger gekeken door feedbackformulieren.

Klik om te vergroten

Bedankt voor je interesse!

Bekijk ook mijn andere UI/UX-gerelateerde projecten. Vragen over dit project? Laten we eens een kopje koffie drinken. ā˜•ļø